Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Dyżury administratorów Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
445 postów 1139 komentarzy

GEOPOLITICA & DINTORNI – Włoski punkt widzenia

RAM

Oto, dlaczego podpalono Katedrę Notre Dame

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

«Katedra Notre Dame musi i może przynosić większe zyski...»

RAM       29 kwiecień 2019  

 
W swym artykule z 27 kwietnia 2019, Thierry Meyssan, konsultant polityczny i założyciel Voltairenet, zauważa, że w wieczór pożaru Katedry Notre Dame, wszystkie kanały telewizyjne zaczynały swe dzienniki od tej właśnie wiadomości, za wyjątkiem France2.
 
Meyssan pisze dalej, że piękno Notre Dame bynajmniej nie sprawia, iż francuska klasa rządząca zapomina, że katedra pozostaje dla nich pomnikiem zabobonu chrześcijańskiego.
 
Przypomina także, iż w grudniu 2015 roku – kiedy Emmanuel Macron był ministrem gospodarki, przemysłu i cyfryzacji – ówczesny prezydent Francji – François Hollande oraz burmistrz miasta Paryża – Anne Hidalgo sfinansowali projekt, którego opracowanie trwało 12 miesięcy. 
 
W przedsięwzięciu wzięła udział Żydówka Audrey Azoulay – ówczesna francuska minister kultury, dziś dyrektorka UNESCO, oraz (mający polskie pochodzenie) prefekt Patrick Strzoda – ówczesny dyrektor gabinetu ministra spraw wewnętrzych, dziś dyrektor gabinetu Macrona.
 
Pracami kierowali: Philippe Bélaval – prezydent francuskiego Centrum ds. Pomników Narodowych oraz architekt – Dominique Perrault.
 
 
Zespół zaproponował by Île de la Cité, na której położona jest Katedra Notre Dame (a także Sainte-Chapelle») przekształcić w «wyspę – pomnik».
 
Raport komisji stwierdza, że wartość handlowa projektu jest niewiarygodnie wielka, ale ani jednym słowem nie wspomina o dziedzictwie duchowym jaki są te dwa cenne obiekty. Traktuje je wyłącznie jako wartości turystyczne – jako potencjalne źródło dochodów.
 
Włoski dziennikarz i blogger, Maurizio Blondet, w swym artykule zatytułowanym «Katedra Notre Dame musi i może przynosić większe zyski», streszcza zawartość raportu, pisząc:
 
Katedrę Notre Dame odwiedza rocznie 14 milionów turystów. Jak wygląda dochód wynikający z tego faktu? Jest bardzo znikomy, ponieważ pochodzi on wyłącznie ze sprzedaży widokówek z jej fotografią.
 
Katedra i wyspa w 47 % należą do państwa francuskiego, reszta jest własnością gminy Paryż. Wynikiem  prywatyzacji terenu, będzie 100 000 metrów kwadratowych gruntu nadającego się do wykorzystania handlowego, co daje miliard euro zysku, po tym, jak wybudowany zostanie gigantyczny, podziemny shopping center (czym zainteresowany jest Auchan), taras wokół iglicy Katedry, oraz oszklone  restauracje z widokiem na Sekwanę. Wszystko to pozwoli na spieniężenie przepływu osób przez najważniejszy punkt turystyczny Francji.
 
 
 
 
Autorzy projektu zauważali, że nie może on zostać zrealizowany w krótkim czasie – nie za względu na brak finansów, ale z powodu ciężaru procedur administracyjnych i gigantycznych ograniczeń prawnych. Pomimo tego, że wyspę zamieszkuje niewielka ilość osób, wywłaszczenia mogą trwać wiele dziesiątków lat – zaznaczali. To, co zaskakuje jeszcze bardziej – pisze Meyssan – to informacja, że Philippe Bélaval ubolewał nad niemożliwością zniszczenia części dziedzictwa architetonicznego wyspy.
 
 
Projekt Bélaval/Perrault
 
Obecnie, wydaje się, że Macron, wprost ekspresowo zmierza do realizacji projektu, który ze względu na trudności w jego realizacji, skończył wcześniej w szufladzie.
 
By stał się rzeczywistością zostaną zawieszone przetargi oraz procedury dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego, zaś całość działań ukierunkowana będzie nie na odbudowę Katedry, ale na przeksztalcenie Île de la Cité w najpopularniejszą atrakcję turystyczną Europy.
 
By ominąć jakiekolwiek ograniczenia prawne, Macron, w sposób arbitralny, narzucił hipotezę nieumyślnego podpalenia kościoła.
 
Zauważmy, że koniec prac przewidywany jest na rok 2024, co zbiega się się z datą zakładaną przez projekt Bélaval/Perrault. Zdławienie debaty na temat przyczyn pożaru ma na celu uniknięcie dochodzeń sądowych, które mogłyby przeszkodzić w realizacji zamierzonego harmonogramu.
 
Nowy prokurator paryski – Rémy Heitz, mianowany w listopadzie 2018 przez Macrona zapewnił opinię publiczną, że pożar był przypadkowy, na co zareagowali strażacy, rzemieślnicy i architekci francuscy – twierdzący zgodnie, że żaden element obecny na rusztowaniach nie mógł sprowokować pożaru na tak wielką skalę, jak było to widoczne i w tym miejscu Katedry, w którym miało to miejsce – rozprzestrzeniającego się z tak dużą szybkością, jak było to zauważalne.
 
Strażacy twierdzą także, iż podczas spalania, drewno nie produkuje żółtego dymu, natomiast może on być wynikiem spalania produktów petrochemicznych. Dodają, że termit, będący mieszanką glinu i tlenku żelaza bardzo szybko osiąga temperaturę 2000 ºC i produkuje gęsty, żółty dym.
 
 
Video zamieszczone na Youtube pokazuje dębową belkę, podobną do tych z dachu Katedry, która poddawana przez godzinę zwarciom, ekspozycji na iskry i wszelkie inne próby podpalenia - nie zapala się. Eksperyment wydaje się potwierdzać umyślne podpalenie kościoła.
 
 
VIDEO: Eksperyment z belką
 
Upór prokuratora Rémy Heitz'a, jak również prefekta Didiera Lallement'a w podtrzymywaniu tezy o nieumyślności pożaru, zanim jeszcze śledczy byli w stanie udać się na miejsce zajścia, jest dowodem, że a priori założono przedstawienie takiego rodzaju wersji oficjalnej wydarzenia, by nie wymagała ona długich dochodzeń, mogących zablokować przyszły plac budowy.
 
Maurizio Blondet dowodzi, że Katedra nie jest potrzebna systemowi rządzącemu, pisząc:
 
«Sztuka współczesna zawładnęła światem z bardzo prostego powodu: hegemonia Handlu nie może się bez niej obejść. Jest ona oficjalną sztuką reżimu, będącą w kapitalizmie tym, czym był realizm socjalistyczny dla Sowietów».
 
 
Żydowska rodzina Sacklerów, produkująca opioidy, które spowodowały śmierć dziesiątków tysięcy Amerykanów, znana jest ze sponsorowania "artystów" współczesnych. Na zdjęciu widoczna jest zagięta łyżka – jakiej używają heroiniści – o długości 6 metrów, umieszczona przed siedzibą główną Purdue Pharma – spółki farmaceutycznej należącej do Sacklerów, produkującej OxyContin.
 
 
 
 
Dalsze «dzieła sztuki współczesnej», tj. kupa i wibrator analny z paryskiego Placu Vendôme.
 
Na podstawie:
 

Wybór tekstów, tłumaczenie i opracowanie: RAM

Rozpowszechnianie treści przetłumaczonych artykułów (z podaniem nick'a autora tłumaczeń i wskazaniem adresu tekstu źródłowego) jest dozwolone wyłącznie na darmowych platformach elektronicznych.

KOMENTARZE

  • Dalsze «dzieła sztuki współczesnej»,
    tj. kupa i wibrator analny z paryskiego Placu Vendôme."

    O, do czego idzie.
    Krowy bedo sie źrebili,
    kobyły cielili,
    łowieczki prosili,
    chłop z chłopem spać bedzie,
    baba z babą,
    wilki latać bedą, bociany pływać,
    słońce wzeńdzie na zachodzie a zajdzie na wschodzie.
    Oszukaństwo, złodziejstwo, kurestwo, Sodoma i Gomora.
  • no to może i u nas
    można wymienić dachy katedr na ogródki restauracyjne z widokiem na miasto.

    Kler zamiast brać na tacę, sprzedawałby piwo na dachu.
  • @interesariusz z PL 19:28:17
    :))))))

    po prawdzie to skoorwiony, judasznicki kler tylko do tego się nadaje!
  • Jacy sponsorzy taka sztuka
    to jedyne w miarę logiczne wyjaśnienie deewolucji jaka zaszła w europejskiej sztuce.
    Patrząc na pokazane wyżej "wykwity sztuki" z trudem można uwierzyć że kilkaset lat temu europejczycy budowali katedry ,rzeźbili piety czy malowali sykstyńskie freski.Ale też jakich to sponsorów,mecenasów i patronów mała tamtejsza sztuka! Monarchów i arystokratów.
    A kogo może zasponsorować żydowska rodzina Sacklerów? wiadomo że indywidua pokroju Paula McCarthy(autor zaprezentowanych rzeźb to Paul McCarthy ).Persony co do których nie mam pewności czy bardziej mnie brzydzi czy złości.
    Ów znamienity "artysta" zwrócił na siebie uwagę krytyków (też mi funkcja ci krytycy), w 1973 r wystawą „Penis Painting" .Obrazy na tę wystawę namalował penisem.Dokładnie nie wiem czy swoim czy cudzy a zagłębiać się w jego biografie nie chcę bo to jakby wyrabiać sobie paszport do paranoi.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_McCarthy

    PS
    jeśli ktoś pomyślał że malowanie penisem to nieczęsty wybryk wariata i zboczeńca jest w błędzie.To "technika" dość znana we Francji
    https://www.youtube.com/watch?v=OqdRpoobGC4
  • Katedra ta mierziła
    dzieci diabła - bo była dowodem inspiracji czerpanej od Boga przez ówczesnych budowniczych. Ponadto katedra ta stanowiła tak kolosalny kontrast do obecnej antykultury inspirowanej przez dzieci diabła, że wprost niweczyła tę antykulturę. Po prostu dzieci diabła nie zdzierżyli!
  • @ikulalibal 20:13:37
    " "wykwity sztuki" z trudem można uwierzyć że kilkaset lat temu europejczycy budowali katedry ,rzeźbili piety czy malowali sykstyńskie freski."

    Jeśli to może być dla Ciebie jakieś pocieszenie, to i w tych czasach zapewne nie brakowało różnych zboków ("kasztanowe party"?) , tyle że środki przekazu były mniej doskonałe pod względem swoich możliwości.

    Co zaś do samych sponsorów to już Ewangelia mówi, że drzwi były zamknięte w obawie przed Żydami...

    Ukłony

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031