Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
216 postów 456 komentarzy

Śmierć pułkownika Schultza, czyli zemsta Su-27P

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

"Wypadek przyciągnął uwagę mass-mediów przede wszystkim dlatego, że na szczegóły dotyczące samolotu użytego przez pilota została nałożona tajemnica wojskowa..."

 

Nowe szczegóły w sprawie rozbitego samolotu: "To myśliwiec rosyjski"
Aereo precipitato, nuovi dettagli: “Si tratta di un mezzo russo”
 
 
Lorenzo Vita    13 wrzesień 2017     tłum. RAM
 
 
Wypadek, w którym stracił życie pułkownik Eric Schultz z amerykańskich sił powietrznych przyciągnął uwagę mass-mediów przede wszystkim dlatego, że na szczegóły dotyczące samolotu użytego przez pilota została nałożona tajemnica wojskowa.
 
Domysły w tej sprawie (podyktowane także faktem, iż w pobliżu miejsca wypadku znajduje się mająca złą sławę Area 51) – koncentrują się na 3 głównych hipotezach, z których jedna omawia możliwość pilotowania przez pułkownika Schultza samolotu rosyjskiego – prawdopodobnie Suchoja Su-27 – w kręgach NATO znanego jako "Flanker".
 
 
Area 51
 
Tego rodzaju przypuszczenie absolutnie nie zostało odrzucone przez zajmujące się tym przypadkiem amerykańskie strony informacji wojskowych, a obecnie, w tydzień po śmierci Schultza wygląda na to, że taka ewentualność jest o wiele bardziej realna niż mogłoby się to wydawać na początku.
 
 
W artykule opublikowanym przez witrynę AviationWeek.com (w poniedziałek) – która dysponuje dobrymi źródłami w środowiskach lotnictwa wojskowego w Waszyngtonie – napisano, że jest rzeczą prawie że pewną iż pułkownik Eric Schultz, dowodzący jednostką należącą do wywiadu sił powietrznych, znaną jako "Red Hats", zginął pilotując samolot produkcji nieamerykańskiej – prawdopodobnie rosyjskiej. Bazując na przybliżonej lokalizacji, otrzymanej od lotnictwa (czytamy na stronie amerykańskiej) – "wydaje się, że wypadek miał miejsce w połowie drogi między lotniskami w Groom Lake i w Tonopah Test Range, które są zarządzane przez Detachment 3, Air Force Test Center (AFTC)”. 
 
W ośrodkach, o których mowa odbywają się próby i ocena samolotów tak sklasyfikowanych, jak i wyprodukowanych poza granicami USA i nabytych później przez Pentagon (w przypadku samolotów rosyjskich zakupionych od Mołdawii, Białorusi i Ukrainy).
 
Piloci należący do grupy specjalnej "Red Hats" testują zdolności bojowe środków nieprzyjacielskich oraz możliwości użycia ich podczas ćwiczeń razem z samolotami amerykańskimi.
 
AviationWeek.com, cytując swych rozmówców twierdzi, że pułkownik Schultz w momencie swej śmierci był faktycznym dowódcą eskadry "Red Hats", rozwiązanej w sposób oficjalny w roku 2004, ale która w rzeczywistości dalej działa w ramach najrozmaitszych innych jednostek próbnych należących do amerykańskich sił powietrznych.
 
W ostatnich latach członkowie "Red Hats" latali na kilku rodzajach rosyjskich samolotów, w tym głównie na MiG-29 i Su-27P.
 
To nie przez przypadek jeden z Su-27 został ostatnio sfotografowany podczas lotu, w pobliżu miejsca wypadku śmiertelnego. Po raz pierwszy zdjęcia Su-27P pojawiły się na stronie TheAviationist.com 6 stycznia 2017, a zrobił je 8 listopada 2016 roku ze szczytu Tikaboo Peak fotograf amator Phil Drake.
 
Na zdjęciach wyraźnie widać jak amerykański F-16 bierze udział w ćwiczeniu bojowym z udziałem rosyjskiego Su-27P, co może być potwierdzeniem, że pułkownik Schultz faktycznie pilotował jeden z samolotów rosyjskich.
 
Tak czy owak, wypadek Schultza pozostaje tajemnicą. Dowództwo amerykańskich sił lotniczych nie potwierdziło żadnej z hipotez, wykluczyło jedynie udział samolotu F-35 w wydarzeniu.
 
Na poparcie wersji, że Schultz mógł pilotować samolot rosyjski można przytoczyć dziwny (choć może nie tak znowu) precedens tego typu, który miał miejsce w Nevadzie w roku 1984.
 
26 kwietnia 1984 roku, także tym razem  w pobliżu lotniska w Groom Lake doszło do wypadku, w którym stracił życie generał Robert Bond. Podczas pierwszych godzin po zajściu sądzono, że generał pilotował amerykański prototyp samolotu.
 
Jednakże, w książce “Red Eagles: America’s Secret MiGs” – która jest najcenniejszym materiałem opowiadającym o rosyjskich samolotach w rękach Pentagonu – jej autor Steve Davies utrzymuje, że 26 kwietnia 1984 roku generał Bond był z wizytą w 6513 Squadron Test – "Red Hats" w Groom Lake. W tym samym czasie jednostka w sposób półtajny zajmowała się samolotami sowieckimi, dostarczonymi jej przez rząd w Waszyngtonie.
 
Według Davies'a – Bond nalegał na pilotowanie przez niego samolotu MiG-23BN (określanego przez NATO jako "Flogger"), pomimo, że myśliwiec ten był uważany za niezwykle trudny w obsłudze i piloci by móc próbować nim latać byli zmuszeni do wcześniejszych wielogodzinnych lekcji.
 
Najprawdopodobniej, w przypadku Bonda, brak umiejętności pilotowania MiG-23BN stał się przyczyną jego śmierci.
 
 
 
Robert M. Bond
 
Red Eagles: America’s Secret MiGs 
 
 
***
 
Fatal Nevada Crash Involved Foreign Aircraft Type
 
New Details on Mysterious Crash of Lt. Col. Eric “Doc” Schultz Near Area 51 Emerge
 
Quegli aerei della Russia finiti nelle mani del Pentagono
 
 
 
Wybór tekstów, tłumaczenie i opracowanie: RAM
Rozpowszechnianie treści przetłumaczonych artykułów (z podaniem nick'a autora tłumaczeń) jest dozwolone wyłącznie na darmowych platformach elektronicznych. 

 

KOMENTARZE

  • @Autor
    Jak widać US-mnom trudno dorównać ruskim pilotom. Dlatego - spadają.
  • @Krzysztof J. Wojtas 17:31:48
    Czyżby to było prostsze niż się wydaje?Może Rosjanie posiadają samoloty z takiego źródła którymi nie Słowianin nie polata?Zaczarowany Świat nie wszystko trzeba wymyślić żeby to mieć wystarczy odnaleźć źródła.
  • @
    Ale jeśli się okaże, że w Newadzie rozbił się F-35 i wojsko przyjęło go na uzbrojenie pomimo wielu wad a ponadto aktywnie wciska go swoim partnerom z NATO to Pentagon czeka poważny skandal i wiele Generałów może stracić swoje posty.
    F-35 to najnowszy i najdroższy samolot regularnie narażony na ostrą krytykę za liczne wady i nieudane decyzję.
  • @fretka 20:55:41
    P.S.
    Mówimy o setkach miliardów dolarów, więc osoby odpowiedzialne będą do ostatniego ukrywać takie niewygodne informacje, zwłaszcza jeśli okaże się, że samolot spadł z powodów technicznych.
  • @dlaczego ja 19:19:06
    vril?

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930